Indlægssåler

Få lavet individuelt fremstillede indlægssåler af statsautoriseret fodterapeut på Amager.

Mange smerter i fødder, hofte, ryg og knæ kommer af fejlstillinger i fødderne, som både kan være medfødte eller erhvervede. Disse fejlstillinger kan medføre overbelastning samt forkert brug af muskler, sener og led. De kan ligeledes være medårsag til ligtorne, hård hud eller medføre slidgigt.

Eksempler på fejlstillinger i fødderne, hvor det rette skoindlæg kan være en hjælp:

• Nedsunket forfod
  • Platfod
  • Hulfod
  • Hammertæer
  • Knyster

Formålet med individuelt fremstillet indlægssåler er, at forebygge, støtte eller rette fejlstillingen op, for herved at minske smerter og gener. Herudover kan specialfremstillede såler give god aflastning ved f.eks. hælspore.

Indlægssåler kan ligeledes have en forbyggende effekt, samt mindske risikoen for sportsskader. I sportslige sammenhænge kan de rette såler samtidigt være med til at forbedre atletens præstationsevne, ved at opretteholde foden i dens naturlige stilling. Dette giver muskulaturen en bedre mulighed for at arbejde under forløbet.

En anden årsag til, at individuelt fremstillet fodindlæg kan være nødvendige for nogle sportsfolk er, at nogle fejlstillinger først viser sig under sportsgrene med hård fysisk belastning af fodens muskulatur, såsom ved løb, cykling eller skiløb.

Indlægssålerne bliver fremstillet ud fra en grundig forundersøgelse, hvor fodterapeuten ser på hvilke problemer og fejlstillinger der er. Samtidigt hermed foretages der en ledundersøgelse samt en ganganalyse.

Klinikken laver individuele indlægssåler til alle slags sko, herunder alt fra hverdagssko til løbesko, cykelsko eller skistøvler.

Til fremstilling af indlægssålerne anvender jeg Podiatech by SIDAS, som er et moderne professionelt system, udviklet i tæt samarbejde mellem fodterapeuter, ortopæder, fysioterapeuter, læger og teknikere.

Du har altid mulighed for, at få dine indlæg med hjem samme dag, hos Dragør Fodterapi – din fodterapeut på Amager. Se priser og muligheder for tilskud med lægehenvisning.

Bestil tid til forundersøgelse og fremstilling af indlægssåler