FodBehandling af børn

Børn skal ikke have ondt i fødderne – få professionel hjælp til dit barns fødder.

Børn og fodproblemer

Børn behøver heldigvis ikke at stoppe med at løbe, lege eller spille fodbold, fordi de har ondt i fødderne. Problemer og smerter i fødderne hos børn kan ofte afhjælpes med midlertidige indlægssåler, der bliver specielt fremstillet til barnet.

Børn er ofte tågængere indtil ca. 2 års alderen. Dette er helt normalt, men forsætter det herefter, skal barnet udredes, da det ellers kan føre til en stram akillessene, som de vil forsøge at kompensere for i deres gang. Dette kan medføre fodproblemer, så man bør istedet hjælpe barnet med et skoindlæg, så barnet vænner sig til at have et underlag under bagfoden. Herudover kan barnet hjælpes med en række målrettede fodøvelser.

Meget fysisk aktive børn i voksealderen, kan opleve hælsmerter. Dette ses typisk hos piger i alderen 8-10 år, samt hos drenge 10-12 år. Årsagen til dette er ofte Apophysitis Calcanei, som er en overbelastning af akillessenen, som ikke kan følge med den hurtige væskt. Dette medfører, at akillessenen bliver spændt så meget ud, at den begynder at trække i hælsenen, og der opstår små hælrevner og betændelse i hælbenet. Apophysitis Calcanei kan afhjælpes med en indlægssål, som aflaster hælen hos barnet.

Det er vigtigt, at børn altid bruger den rigtige størrelse sko. Som en tommelfingerregel skal du regne med 1,5 cm ekstra plads fra tåspids til skosnude, når du køber sko til børn. Dette for at forbygge fodproblemer i fremtiden.

Fodbehandling eller indlægssåler til børn

Læs mere om fremstilling af indlægsåler til børn, eller book tid online til en fodbehandling i København eller Dragør, hvor vi kigger nærmere på dit barns fodproblemer.

Barnefod
Børnefødder

Vores klinikker

Vi har klinikker beliggende i hhv. Dragør (Dragør Fodterapi) og på Vester Voldgade centralt i København (Din Fodterapeut - Vesterbro/City). Nedenfor ser du de to klinikkers adresser og kontaktoplysninger.

Dragør

Dragør Fodterapi
A.P. Møllers Allé 43c
2791 Dragør

E-mail: kontakt@dragoerfodterapi.dk
Book tid online
Læs mere om klinikken

Vesterbro/City (København)

Din Fodterapeut
Vester Voldgade 83, 4. th.
1552 København V

E-mail: vesterbro@dinfodterapeut.dk
Book tid online
Læs mere om klinikken

Fodterapeut klinikker

Dragør Fodterapi
(en del af Din Fodterapeut)

A. P. Møllers Allé 43c
2791 Dragør

Gå til klinik

Din Fodterapeut - Vesterbro/City

Vester Voldgade 83, 4. th.
1552 København V

Gå til klinik

Bestil tid til behandling af børn